یک ماما

بزرگترین سایت استخدام ماما و ارائه خدمات مامایی

یک ماما

بزرگترین سایت استخدام ماما و ارائه خدمات مامایی

۳ مطلب در تیر ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

به گفته منابع معتبر, بسیاری از بارداری ها ناخواسته هستند که بسیار هم معمول است.اگر شما هم جزو این دسته هستید نگران نباشید در صورتی که میخواهید اطلاعات مناسبی کسب کنید در این مقاله همراه توصیه های یک ماما باشید.

ممکن است اولین راهی که به ذهن شما می آید سقط جنین باشد بدون آنکه در لحظه از عوارض ناشی از آن با خبر باشید. حتی اگر این امر قانونی هم بود برای گرفتن تصمیم به این مهمی عجله نکنید و اطلاعات بیشتری کسب کنید و با ماما خصوصی خود مشورت کنید.

بسیاری از مردم بر این باور هستند که بارداری ناخواسته وجود ندارد و فرد باردار با آگاهی به عملی که در حال روی دادن است نمی تواند منکر شود که ناخواسته بوده. اما به واقع این امر وجود دارد.

بارداری ناخواسته زمانی رخ می دهد که شما فرزندی نخواسته باشید و به اشتباه باردار شده باشید. درک درستی از زمان باردار شدن و داشتن هدف و برنامه برای بارداری در زوجین بسیار حائز اهمیت است که باید به آن ها آموزش داده شود.

به همین منظور کلینیک هایی جهت مشاوره بارداری و داشتن یک ماما همراه تعبیه شده اند تا شما بتوانید با داشتن یک ماما خصوصی قدم به قدم برای بارداری آماده شوید.

اما اگر اکنون باردار هستید برای اقدامات و مشاوره پیش از بارداری دیر شده و باید از ماما همراه خود بخواهید به شما مشاوره های لازم دوران بارداری را بدهد و در این مدت همراه شما باشد.

برای آن که تعداد بارداری های ناخواسته کم شود روش های مناسب و درست پیشگیری از بارداری آموزش داد می شود.مشاوره پیشگیری از بارداری یکی از روش های آگاه سازی جهت جلوگیری ازبارداری های ناخواسته است. هرچه درک و آگاهی افراد از این امر بیشتر شود امیدواریم در آینده ای نه چندان دور از تعداد بارداری های ناخواسته کم شود و به طبع عوارض حاصل از آن نیز کمتر دیده شود.

یکی از مسائلی که زنان در سنین باروری باید به آن توجه کنند تغذیه مناسب و سالم است تا در صورت باردار شدن ناخواسته در درجه اول سلامت خود و سلامت جنین را به همراه داشته باشد و از عوارض ناشی از بارداری ناخواسته شامل کمبود وزن نوزاد, تولد زودرس, مرگ و میر نوزادان و ... کاسته شود. زنان در سنین باروری می توانند در مورد سلامتی و مراقبت های بهداشتی خود تصمیم هایی بگیرند که به سالم ماندن خود کمک می کند و در صورت انتخاب باردار شدن ، یک نوزاد سالم داشته باشند. اتخاذ رفتارهای سالم اولین اقدامی است که زنان می توانند برای آمادگی برای سالم ترین بارداری ممکن انجام دهند.یکی از این رفتارهای سالم پذیرش است.

 

 

 

در اینجا راهکارهای ماما همراه در این باره را بخوانید

  • maryam kalantari
  • ۰
  • ۰

کلاس آنلاین بارداری

 

کلاس آنلاین بارداری

 

 

ماما همراه آنلاین

یادمه اوایل مهاجرتم بود و خیلی هم به زبان آشنایی نداشتم. دوری از خانواده و دوستان تا حد زیادی برام قابل هضم نبود. حدود دو ماه از جا افتادنمون توی خونه جدید می گذشت که متوجه شدم باردار هستم. بارداری که به نظر خودم ناخواسته بود و اصلا انتظارش و نداشتم. همسرم بخاطر مشغله کاری بیشترین زمان روز و بیرون منزل بود و با این شرایط من هم نمی تونستم تا مدتی دنبال شغل باشم. در نهایت در ماه های آخر بارداری که خیلی هم دور نبود مجبور به گرفتن مرخصی می شدم که عقلانی نبود برم سر کار...

اوایل توی تنهایی گریه می کردم. سعی می کردم ناشکری نکنم اما برای بارداری اصلا آمادگیش و نداشتم. بخاطر اختلاف ساعت مجبور بودم تا دیر وقت بیدار بمونم تا بتونم ارتباط با خانواده داشته باشم و کمی برام دلگرمی باشند. از اوضاع و شرایطم براشون می گفتم و خواهرم علائم و یادداشت می کرد و با یکی از دوستانش که یک ماما بود برام سوال می پرسید و در نهایت پاسخ ها رو به دست من می رسوند.

توی شرایطی که زبان نمیدونستم خیلی منطقی نبود جهت مشاوره حضوری برم مطب یک ماما یا پزشک. ترجیح می دادم همسرم در ماه یکبار مرخصی بگیره و بتونیم با هم بریم تا هم در کنارم باشه و هم برام حکم مترجم و داشته باشه که البته اگر می تونست مرخصی بگیره.

کسانی که تجربه بارداری و زایمان و دارند می دونند که بخصوص برای فرزند اول حجم سوالاتی که ممکن براتون پیش بیاد زیاد هست. یکی از راه کارهای من جستجو در گوگل بود که در نهایت همه سوالات به این ختم می شد که: خیلی بستگی به شرایط مادر باردار و جواب آزمایشات داشت.

اواخر ماه دوم بارداری بود که خواهرم گفت می تونم به صورت آنلاین وارد کلاس مشاوره دوستش که یک ماما بود بشم و همه سوالاتم و بپرسم.

 

کلاس آنلاین بارداری

درخواست ماما همراه

شاید بنظر کمی عجیب باشه اما تجربه فوق العاده ای بود. از کشوری دیگه که بتونم یک ماما همراه داشته باشم اون هم به صورت آنلاین و به زبان مادری خودم.فردی که متخصص این کار باشه می تونه دلگرمی فوق العاده ای برای شما داشته باشه.

تمام نتایج آزمایشات و براش می فرستادم و با حوصله به تک تکشون پاسخ می داد. بهم مشاوره غذایی می داد در اکثر مواقع مورد نیاز من آنلاین بود.یک زمان هایی که بسیار غمگین بودم پا به پای من آنلاین می موند تا من آشپزی کنم و در باره کالری غذاها و خواص اون ها با هم صحبت میکردیم. به خودم که می آمدم می دیدم ساعت ها گذشته بدون اینکه من کوچکترین احساس غربت یا دلتنگی زیادی داشته باشم. به هر حال طی مدت بارداری صمیمت ما بیشتر و بیشتر شد تا حدی که یادمه برای نامگذاری فرزندمون هم از یک ماما مشاوره گرفتم.

ممکن است در ابتدای راه کمی تردید داشته باشید اما من با ماما خصوصی تجربه فوق العاده ای داشتم. زایمانم به خوبی انجام شد و من صاحب یک پسر خوشگل شدم. امروز که این خاطرات و مرور می کنم آرتیمان 4 سالش هست و به کمک ماما همراه ما منتظر دختر نازنینمون هستیم. من باردارم و در ماه 7 به سر می برم. همچنان ماما همراه دارم و دوست داشتم این تجربه زیبا و با شما به اشتراک بگذارم.

جالب تر اینکه شنیدم امروزه ماماهای هم زبان خودتون و هم میتونید از سایت یک ماما پیدا کنید و باهاشون در ارتباط باشید. اینجوری برای زایمان هم می تونند در کنارتون باشند.

 

در ادامه اینجا همراه ما باشید

  • maryam kalantari
  • ۰
  • ۰

تغذیه با شیر مادر یا مکمل های غذایی

تغذیه با شیر مادر

بدن مادر باردار در سه ماهه دوم بارداری شروع به تولید شیر می کند و کم کم غدد شیری فعال می شود. در این زمان است که زمزمه تغذیه با شیر مادر یا شیر خشک آغاز می شود و همه اطرافیان برای شما متخصص و کارشناس می شوند. عده ای معتقد هستند شیر مادر سبب استخوان سازی می شود و نوزادانی که با شیر مادر تغذیه می شوند مکانیسم ایمنی بهتری دارند و کمتر در معرض بیماری ها قرار می گیرند توانایی و قدرت بدنی بالاتری دارند و عده ای دیگر معتقدند مادرانی که به فرزند خود شیر می دهند در صورتی که کمبود مواد غذایی داشته باشند کمبودها را به فرزند خود نیز اختصاص می دهند.

همچنان اتفاق نظری وجود ندارد که شیر مادر تغذیه صد درصد مناسبی برای نوزاد هست یا نه!! برای شما چطور؟ شما جزو کدام دسته هستید ؟ آیا حاضر هستید به فرزند خود شیر بدهید؟

پیش از ادامه مطلب به یاد داشته باشید جهت انجام هر اقدامی با ماما همراه مشاوره داشته باشید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

اگر از مادران خود بپرسیم متوجه می شویم که اعتقاد بر این بوده که شیر مادر غذایی کامل برای نوزاد است حال آنکه امروزه مکمل های غذایی در جهت نفی این نظریه بر آمده اند.

آنچه که حقیقت دارد این است که می توان گفت شیر مادر یک ماده غذایی کامل سرشار از ویتامین ها, پروتئین ها و چربی های مفید است که برای سلامت نوزاد شما بسیار حائز اهمیت است.

جالب است بدانید شیر مادر علاوه بر مواد غذایی مهم شامل مکمل هایی از جمله انتی بادی هاست که در مقابله با بیماری های ویروسی و میکروبی نقش بسزایی را ایفا می کند.تحقیقات نشان داده کودکانی که از شیر مادر تغذیه می کنند خطر ابتلا به بیماری های دستگاه تنفسی مانند آسم و آلرژی ها و تنگی نفس را به مراتب کمتر تجربه می کنند.جالب است بدانید بیماری های گوارشی مانند اسهال نیز در نوزادانی که با شیر مادر تغذیه میشوند به مراتب کمتر است.گمان بر این است که نوزادانی که با شیر مادر تغذیه می شوند ابتلا به انواع سرطان ها و دیابت و حتی چاقی بسیار کمتر است.اما هنوز ثابت نشده است.

در ادامه اینجا همراه ما باشید

 

  • maryam kalantari