یک ماما

بزرگترین سایت استخدام ماما و ارائه خدمات مامایی

یک ماما

بزرگترین سایت استخدام ماما و ارائه خدمات مامایی

  • ۰
  • ۰

تغذیه با شیر مادر یا مکمل های غذایی

تغذیه با شیر مادر

بدن مادر باردار در سه ماهه دوم بارداری شروع به تولید شیر می کند و کم کم غدد شیری فعال می شود. در این زمان است که زمزمه تغذیه با شیر مادر یا شیر خشک آغاز می شود و همه اطرافیان برای شما متخصص و کارشناس می شوند. عده ای معتقد هستند شیر مادر سبب استخوان سازی می شود و نوزادانی که با شیر مادر تغذیه می شوند مکانیسم ایمنی بهتری دارند و کمتر در معرض بیماری ها قرار می گیرند توانایی و قدرت بدنی بالاتری دارند و عده ای دیگر معتقدند مادرانی که به فرزند خود شیر می دهند در صورتی که کمبود مواد غذایی داشته باشند کمبودها را به فرزند خود نیز اختصاص می دهند.

همچنان اتفاق نظری وجود ندارد که شیر مادر تغذیه صد درصد مناسبی برای نوزاد هست یا نه!! برای شما چطور؟ شما جزو کدام دسته هستید ؟ آیا حاضر هستید به فرزند خود شیر بدهید؟

پیش از ادامه مطلب به یاد داشته باشید جهت انجام هر اقدامی با ماما همراه مشاوره داشته باشید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

اگر از مادران خود بپرسیم متوجه می شویم که اعتقاد بر این بوده که شیر مادر غذایی کامل برای نوزاد است حال آنکه امروزه مکمل های غذایی در جهت نفی این نظریه بر آمده اند.

آنچه که حقیقت دارد این است که می توان گفت شیر مادر یک ماده غذایی کامل سرشار از ویتامین ها, پروتئین ها و چربی های مفید است که برای سلامت نوزاد شما بسیار حائز اهمیت است.

جالب است بدانید شیر مادر علاوه بر مواد غذایی مهم شامل مکمل هایی از جمله انتی بادی هاست که در مقابله با بیماری های ویروسی و میکروبی نقش بسزایی را ایفا می کند.تحقیقات نشان داده کودکانی که از شیر مادر تغذیه می کنند خطر ابتلا به بیماری های دستگاه تنفسی مانند آسم و آلرژی ها و تنگی نفس را به مراتب کمتر تجربه می کنند.جالب است بدانید بیماری های گوارشی مانند اسهال نیز در نوزادانی که با شیر مادر تغذیه میشوند به مراتب کمتر است.گمان بر این است که نوزادانی که با شیر مادر تغذیه می شوند ابتلا به انواع سرطان ها و دیابت و حتی چاقی بسیار کمتر است.اما هنوز ثابت نشده است.

در ادامه اینجا همراه ما باشید

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی