یک ماما

بزرگترین سایت استخدام ماما و ارائه خدمات مامایی

یک ماما

بزرگترین سایت استخدام ماما و ارائه خدمات مامایی

  • ۰
  • ۰

همه چیز درباره ی مامای همراه 

مامای  همراه (DOULA) فردی است که از ابتدای بارداری توسط خود مادر انتخاب می شود و تا بعد از زایمان وظیفه آموزش، آگاهی و حمایت روحی مادر را برعهده دارد.

وظایف مامای همراه

ماما کسی است که دارای مدرک دانشگاهی در مقطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه های علوم پزشکی می باشد.
این رشته از میان بقیه ی رشته های حوزه ی پزشکی ، شغلی است که آموزش های کاربردی و عملی در تمام دوران تحصیلاتش درباره ی نوع عملکرد بدن زنان و مراقبت های مربوط به سلامتی و پیشگیری و درمان بیماری های حوزه بانوان تمرکز دارد.

مامای همراه کسی است که دوره های آمادگی برای زایمان و راه های کاهش درد را سپری کرده است. مامای همراه در صورت درخواست مادر می تواند به عنوان مشاور از شروع بارداری تا زمان زایمان و حتی بعد از آن، مادر را همراهی کند و به او برای راحت گذراندن این دوره کمک نماید.

شما می توانید برای رزرو کردن مامای همراه به مراکز مربوط به خدمات مامایی مثل سایت یک ماما رجوع کنید. اما در ادامه می خواهیم درباره خدمات مامای همراه و هزینه ها به شما مادران عزیز اطلاعاتی بدهیم.

چرا در عصر حاضر در کشورهای توسعه یافته مراقبت های مامایی از اهمیت بالایی برخوردار است؟

مامان های عزیز و دوست داشتنی حتما به این مطلب توجه کنید که صحبت با ماما حتی قبل از اقدام به بارداری برای مادر بسیار پراهمیت است. زیرا اگر مشکلی باشد شما قبل از اقدام در جریان کامل قرار می گیرید و به جای اینکه بخواهید مشکلات را پس از بارداری و فرزنددار شدن پیگیری کنید با یک مشورت ساده از آن جلوگیری می کنید.

شرح وظایف مامای همراه:


- مهم ترین وظیفه ای  که مامای همراه انجام می دهد موقع زایمان است. مامای همراه قبل از زایمان کنار مادر است و توانایی برقراری ارتباط عاطفی و حفظ آرامش روحی و نقش حمایتی را از مادر دارد.

در صورت تایید بیمارستان مامای همراه اجازه دارد تا همراه مادر در هنگام زایمان حضور داشته باشد و در زایمان او را همراهی می کند. مامای همراه در پروسه ی زایمان وارد نمی شود. شما باید شماره ی مامای همراه را داشته باشید تا هنگامی که دردتان گرفت درباره اقدامات لازم قبل از مراجعه و زمان مناسب برای مراجعه به بیمارستان سوال کنید .

همه ی سوال های در ارتباط با زایمان را می توانید از او بپرسید. مامای همراه حتی بعد زایمان هم مادر را همراهی می کند و در شیردادن نوزاد و نگهداری از او هم  به مادر کمک می کند.

- شرکت در کلاسهای آمادگی برای زایمان همراه با مادر 


- مراجعه به منزل تا به مادر در انجام حرکات ورزشی و آمادگی برای زایمان کمک کند.

 

-  حضور در اتاق زایمان بیمارستان 

 

-  استفاده از انواع روشهای غیر دارویی کاهش درد هنگام زایمان مانند ماساژ، تکنیکهای تنفس ، طب فشاری و غیره


- کمک به مادر در خصوص مراقبت از نوزاد و شیردهی


علاوه بر مادرانی که زایمان طبیعی انجام می دهند، مادرانی که برای زایمان از سزارین استفاده می کنند نیز می توانند از خدمات مشاوره ای و چکاپ ها و مراقبت های پس از زایمان استفاده کنندتحقیقات نشان داده است که مادرانی که در طول بارداری از مامای همراه استفاده می کنند دوران بارداری بهتری را سپری می کنند و چه حس آرامشی دارد اینکه بدانی همیشه کسی هست که در کوتاهترین مدت به کوچکترین سوالات و دغدغه های ذهنی شما در بارداری پاسخ  میدهد

0مامای همراه چه کار می کند

استانداردهای مامای همراه:


- داشتن گواهی گذراندن دوره های آموزشی 60 ساعته آمادگی برای زایمان و روشهای کاهش درد
- مامایی که به عنوان همراه مادر انتخاب می شود باید در همه ساعات در دسترس و در زمان زایمان در اتاق زایمان حضور داشته باشد و تا 2 ساعت بعد از زایمان کنار در مادر باشد.
-   مامای همراه نمی تواند عامل زایمان باشد و تنها حمایت فیزیکی و روحی و روانی مادران را برعهده دارد.

نحوۀ انتخاب و هزینه‌های مامای همراه

زمانی که می خواهید یک مامای همراه را برای مشاوره در بارداری انتخاب کنید، سعی کنید بهترین را پیدا کنید. خیلی از زنان به خاطر تمرکز بالا روی شخص در دوره ی بارداری با کم ترین سطح دخالت پزشکی، ماما را انتخاب می کنند.

معمولا مامای همراه کارهای کلی و فردی را در زمان زایمان انجام می دهند. این را هم بدانید که ماماها هم مثل پزشکان تخصص های مختلفی دارند و آنها ایده های مختلفی در ارتباط با رابطه ی مناسب با بیمار دارند.

 انتخاب ماما خیلی حائز اهمیت است زیرا در امنیت بارداری و زایمان نقش دارد. پس بیشترین وقت را برای این کار بگذارید. آیا یک مامای دارای مجوز می خواهید یا نه؟ یک مامای همراه باتجربه و دلسوز میخواهید یا نه؟

اکثر کشورها سطح های مختلفی از مامایی را دارند مثلا در آمریکا هر یک از ماماها به آموزش های تخصصی نیاز دارند. برخی از ماماها دارای مدرک در این رشته هستند و برخی دیگر مدرک مرتبط ندارند ولی تجربه های زیادی در این زمینه دارند.

حتما توجه کنید که اگر ممکن است بارداری خطرناکی داشته باشید، ماما را مطلع کنید زیرا اگر مطلع نباشد هرچقدر هم با تجربه باشد نمی تواند نیازهای شما را به خوبی تامین کند.

  • یک لیست از نامزد ها ی مامایی آماده کنید برای زمانی که یک ماما در دسترس نیست

امکان دارد مامای مورد نظر شما در دسترس نباشد یا سرش شلوغ باشد. بنابراین گزینه های دیگری هم مدنظر داشته باشید، اما فقط اینکه به آن ماما بگویید که فقط در دسترس بودنش را بررسی می کنید و خدمات او را الان نمیخواهید.

شما در خانه خود یا کافه ای با مامای همراه ملاقات داشته باشید و سوالات موردنظر خود درباره انتخاب ماما را از او بپرسید.

ماماها معمولا به بانوانی که تمایل به بارداری با روند طبیعی (بارداری کم خطر) دارند کمک عاطفی و روانی می کنند. بعد از اینکه مامای خود را انتخاب کردید، مطابق قراردادی که تنظیم کردید او وظیفه دارد که در زمان بارداری حداقل 6 ساعت در کنار شما باشد و برای این کار هزینه ای را از شما دریافت می کند.

مبلغ این وظیفه در سال 98 با توجه به نوع شهر انتخابی شما، حدودا 350 الی 800 هزار تومان می باشد و بابت هر ساعت خدمت اضافه، تقریبا 40 هزار تومان باید بگیرد.

اگر تمایل داشته باشید که مامای همراه به خانه ی شما بیاید بعد از اینکه به یک ماما زنگ زدید، ماما به خانه ی شما می آید و شما را ویزیت می کند. حتی میتوانید از مامای خود ماساژ و ورزش های مناسب برای دوران بارداری درخواست کنید. او پس از زایمان شما هم می تواند به منزل شما بیاید و ورزش و خدمات ورزشی و ماساژ مادر و حتی کودکتان را انجام دهد.

ویزگی های مامای همراه

هزینه ایاب و ذهاب مامای همراه

 بر عهده ی شما می باشد و در ازای هر ساعت اضافه که ماما مراقب شما است طبق تعرفه ی مصوب وزارت بهداشت باید به او مبلغی را بپردازید. اما ممکن است بر حسب نوع خدمتی که ارائه می شود این مبلغ متفاوت باشد برای اینکه خیالتان راحت شود می توانید با مرکز های مشاوره مامایی مشورت کنید.

برای داشتن مامای همراه مطمئن، می توانید به سایت یک ماما مراجعه کنید و با مشاوره با متخصصان این سایت، مناسبترین ماما را انتخاب کنید و دوران بارداری خود را با آرامش بیشتری سپری کنید.

 

نظرات (۱)

---------- فقط برای محصولات eset nod32 ----------
    فرصت استثنایی برای کاربران عزیز تا 30 مهر
    هر کاربر یک کاربر هدیه بگیرید

آنتی ویروس نود32

    https://shopanti.ir:8080

خرید لایسنس آنتی ویروس

    http://keyanti.ir

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی